HTML

GLS Hungary, avagy mégis forrón eszik a kását!

Friss topikok

Címkék

GLS Hungary, avagy mégis forrón eszik a kását!!!

2012.07.16. 20:14 Glsboyxxx

GLS tényfeltárás, avagy mégis forrón eszik a kását!!

 

Először is leszögezném, nem vagy újságíró riporter, hanem egy egyszerű ember, aki

bekerült ebbe a „gépezetbe”. Hogy milyen fokon? Lényegtelen, de szerintem könnyen kitalálható, hogy a kézbesítő futárok csapatát erősítem.

Hogy miért írom ezt meg? Ennek több oka van. Elsősorban talán a felháborodottság, hogy mi megszakadunk a munkában (600 forintos nettó órabér), a felső vezetés pedig milliók akaszt le.

Tavaly karácsonykor is rekord számú csomagot vittünk ki (több mint 15 ezer db-ot), s erre minden futár kapott egy szelet tortás. Ha ne mondjam, hogy a „klímatizált irodások” mit kaptak.

Másodsorban pedig azért, hogy hátha történik már valami pozitív dolog. Vagy ha nem, akkor elvegyem a kedvét azoknak, akik nagyon be szeretnének kerülni ebbe a csapatba. Mert nap mint nap hallom sokaktól, hogy de jó lenne ide bekerülni…..

Most akkor elmesélném egy napomat:

Reggel 4:45-kor kelés. 5:45 körül érkezés a depóba. Kávé, cigi, adminisztráció. 6:00-kor indul a futószalag, amit mindenki figyel és leszedi a saját csomagját. Ez kb. 50-100 csomagot jelent fejenként, ami lehet 1 db boríték is, de lehet egy 30 kg-os doboz is. Ez kb. 500-800 kg-os súly, amit kézzel mozgatunk meg.

Kb. 7-7:30 között ennek vége és jön a csomagok rögzítése. Utána ezen csomagok bepakolása az autóba. (500-800 kg újbóli megmozgatása)

8 óra: indulás a depóból. Kiszállítani ezen csomagokat. (50-100 címet jelent naponta) Az 500-800 kg harmadszori megmozgatása. (most 1500-2400 kg-nál járunk, kézi mozgatással)

Délutánra végünk. Ekkor kezdődik a csomagok begyűjtése a feladó cégektől. Ennek bármikor vége lehet, mert van olyan cég, aki 3-kor felad, de van aki csak 6-7-kor.

(amúgy sem lehet túl korán beérni, mert akkor szólnak hogy túl korán végeztél,s amúgy is a depó pakoló kapukat 16:30-kor nyitják, akkor lehet el kezdeni kipakolni)

Mire kipakolsz és megcsinálod az adminisztrációt 17 óra van. De ha ilyenkor végzel akkor szerencséd van, inkább később. Ez alsóhangon is 11 óra munka.

Teljesítmény bérbe vagyunk, kb. napi 6500-7000 ft-ot keresünk meg. (mint ahogy mondtam már 600 ft-os órabér, de van hogy 12-13 óra meló és a pénz az ugyan ennyi) De majd ezt is levezetem.

A fizetésünk úgy áll össze:  ha sikeresen kézbesítünk egy címet, akkor kapunk, kapaszkodjatok meg: 100 ft-ot. Ha nincsenek otthon, vagy mégse kérik, vagy éppen nincs pénze és jöjjek vele vissza holnap, akkor 0 ft-ot. És mindegy egy hogy egy borítékot viszek ki vagy 15 db 25 kg-os dobozt.  100 Ft  Amiért a főnököm 350 ft-ot zsebelt be, aki csak alvállalkozó, tehát ő egy fővállalkozótól kapja, aki már leszedte a hasznát.

Nézzünk egy konkrét példát. Feladsz egy borítékot: 1550 ft  Amiből 350 ft az alvállalkozóé (azaz 250 ft az övé, 100 ft az enyém) Marad: 1200 ft, amin a GLS és a fővállalkozó osztozik.

Kinek is éri meg???

Ha felveszünk egy cégtől csomagot, akkor 80 ft-ot kapunk érte. Mindegy hogy 1 db-ot, vagy 120 db-ot, amiben lehetnek nehezek is. MINDEGY, 80 FT-OT!!!!

Az alvállalkozó pedig db után kapja pénzt!!!   (75 ft/db)

Nézzünk egy napi példát: Kiindulok 60 db címmel, amiből sikeresen kézbesítek 55 db-ot.

Délután van 10 feladó cégem, akik feladnak 130 csomagot.

55 sikeres kézbesítés x 100 ft = 5500 ft

10 feladó cég x 80 ft   =  800 ft                             Én kerestem ma: 6300 ft

 

20 MUNKANAPPAL SZÁMOLVA: 126.000 FT NAPI 12 ÓRÁVAL

 

AMI AZT JELENTI HOGY EGY 8 ÓRÁS MUNKAHELYEN: 81.000 FT

Ja igen. Míg én  kerestem 6300 ft, addig a főnököm: 55x350+ 75x130= 29.000 ft

Ebböl levonod a bérem, járulékom, üzemanyag, egyéb: neki marad tisztán 10.000 ft

 

Napi 10.000, tisztán, adómentesen. Egy ember után. Megsúgom, egy vállalkozónak kb. 5-7 embere van. SZÁMOLD KI!!!!

 

Mindenért előszeretettel vonnak le pénzt. Ha pl. elfelejtesz felvenni egy címet, akkor a GLS ELNÉZÉST KÉR, tőled meg levonnak 10.000 ft.

Múltkor koszos volt az egyik autó (mert amúgy minden péntek le kell mosatni)

az alvállalkozót megbüntette a fővállalkozója 50.000 ft-ra csakúgy, ami neki zsebre ment.

Hm. Tiszta 50 ezer!!!

 

Mi  nem vagyunk GLS alkalmazottak, tehát a GLS  nem rúghat ki. Csak mondjuk azt mondja, hogy kitilt a depóból ezzel ellehetetleníti a munkát.

Vagy hallottam olyat is, hogy az alvállalkozónak mondták, hogy ki kell rúgnod, vagy te is mehetsz. Mert ugyan történt az, „kedves” nagyfőnök rendelt valamit. (és nem ide kérte a paraszt, otthonra, ahol sosincs) Csengőre nem jött ki, és állítólag nem talált értesítőt, s csak annyiba telt volna neki, hogy lejön az emeletről és átveszi a raktárban……..

Na ekkor kiadták a vállalkozónak, hogy küld e, vagy……..

 

 

 

 

Húúúú. Majd elfelejtettem még egy adatot. Ugye 1500-2400 kg-nál tartottunk kézi mozgatással. De ez még csak a kiszállítás. Befele is hozunk csomagot, az kb. 500-1500 kg között mozog. Ezt be kell egyszer pakolni, meg ki is kell. Tehát: 1000-3000 kg.

 

Akkor összesen, amit egy nap kézzel megmozgatunk: 2500-5500 kg. Akkor vegyünk egy átlagot: 3500 kg                                          3 és fél TONNA!!!!!               KÉZZEL!

 

Összegezve:     12 óra napi munka, 600 ft-os órabér, 3,5 tonna mozgatása kézzel!!!!

 

Tisztelt Uraim, lehet beadni az önéletrajzokat: info@gls-hungary.com

 

 

Tudnék még sokat mesélni, apróságokat, érdekességeket, de szerintem ennyi is bőven elég, hogy mindenki megértse!

 

 

Üdvözlettel:    egy futár

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futarvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr804660775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hümér123 2015.06.06. 15:13:49

Ha ez nem tetszik, mehetsz pénzszállítónak. Ott ugyanezt 450-ért csinálhatod és még le is lőhetnek :D

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2015.09.23. 17:29:26

Testépítőként egy edzésen kb. 14-15 tonnát mozgatok meg. Másfél óra alatt! Na bumm :D

György Hornyak 2015.09.24. 13:30:15

Teljesen igaza van a futárnak...sajnos odabent ugyan ez folyik

Olaf77 2015.11.25. 12:33:12

elhiszem h így folyi, de azért azzal a 3,5 tnnával nem kell siránkozni, gondolom rikta, hogy 80 kilós lisztezsákokat cipelsz...
Csak mert pl egy gabonafeldolgozóban is sokszor ugyanúgy kézel pakoljk, valószínűűleg sokkal több súlyt mint te, csak 80 kilójával :) vszínűleg még kevesebb pénzért

Olaf77 2015.11.25. 12:35:49

@Olaf77: pl múltko pont azon csodálkoztam, hogy útjavítás miatt a szemben lévő pékségtől kb 60 méterre tudott cask megállni a szállító, és a 80-as lisztet onnan cipelte 1 ember, legalább 6-7 zsákot.
Láthatólag meg se kottyant neki, de azért elég kemény, azt neki is be kell pakolni a teherautóba, utána meg ki, és ez csak 1 cím, máris pakolt legalább 1 tonnányi súlyt egy 20 perc alatt.

pison · http://pison.blog.hu 2017.05.27. 07:53:49

@Tomi from Space: És ki a f@sz kérdezte? Vagy hogy jön ide a témához?

Bandi1977 2018.02.07. 12:49:47

Kedves Futár,

matekból nagyon nem vagy jó, vagy szándékosan csúsztatsz, nem tudom eldönteni. Maradjunk az általad vázolt példánál:

55 sikeres kézbesítés x 100 ft = 5500 ft
10 feladó cég x 80 ft = 800 ft

Ez eddig: 6.300.-

Igen ám, de ehhez jön még a nettó órabér, ami "rejtélyes módon" lemaradt:
12x600=7.200.-

Már csak a két összeget kell összeadni, FIGYELEM:

6300+7200=13500.- nettó / nap.

Ez teljes hónapra: 21 x 13500 = 283.500.-
ami valljuk meg, még most, 2018-ban is igen jónak számít idehaza.

Tehát még1x: jatt nélkül nettó 283.500.- / hó (!)

Most jön a svédcsavar, vagyis a JATT!

Nem számoltuk bele a jattot, ami reálisan a címenkénti pénz fele: 5500/2=2750
ez ugyebár azt jelenti, hogy csak minden második cím jattol, az is csak 100 forintot. Ez lehet a minimum, én pl. a pizzásnak is 2-300 forintot adok, futárnak 500-at, vagy 1000-et, függően a csomag értékétől.

Ezzel a napi nettó bevételed: 2750 + 13500 = 16.250.-
ami teljes hónapra: 16250 x 21 = 341.250.- Ft, nettó!

Kiírom szövegesen is ezt az éhbért: háromszáznegyvenegyezer-kettőszázötven Magyar Királyi Forint!

Bárcsak ennyi lenne az átlagfizu idehaza!

Persze ebben nincs benne a havi összes levonás, de azért a 2K tetejét így is el lehet hozni átlagosan. A jatt az az összeg, ami mozgásteret hagy, és ami fedezni tudja a levonásokat.

Ölegebb 2019.09.25. 08:26:52

@pison: Csak egy troll hagyd a fenébe. :)

kalman13 2020.02.24. 10:59:15

Nem csak a futárok öntörvényűek ha nem az ügyfélkezelésen dolgozok is.
Reggel 8 kor hiv a futár hogy jó reggelt GLS mondom miben segíthetek? Mondja csomagot vinnék. Mondom rendben 10 után.
- Futár de neki most jó.
- Én ezzel az a gond hogy nem vagyok a megadott címen és értesítést se kaptam arról hogy ma csomagom érkezik.
- Futár de az nem lehet.
- Mondom pedig nem kaptam.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot bemutatkozok mondom mi a gond hogy nem kaptam értesítést. Közlik nekik csomagszám kell. Mondom rendben de honnan ha nem kaptam értesitést. Mondja hívjam fel a futárt és kérjem el. Ok felhívtam, elkértem. Visszahívom az ügyfélszolgálatot mindent elmesélek elölről megadom a csomagszámot ezután kinyomja a telefont rá 10 percre jön az sms a kézbesítés értesítésről. Visszahívom őket mondom késve kaptam meg az értesítést és a futár már nem jön. Erre az ügyfélszolgálat na és majd viszi másik nap az értesítést meg megkapta nem. Ezután megint lerakta a telefont.

Sokszor hoztak már ki csomagot nem volt sosem gond de most hogy hibáztak mindent rám az ügyfélre akarnak hárítani. Gratulálok ehhez a tisztességes ügyfélkezeléshez.

Ebből kiindulva még túl is vannak fizetve a futárok. Elvégre én vagyok az ügyfél és én fizetem a szállítást gondolom így jogom lenne olyan időpontban kérni a száltillást amikor nekem is jó és nem csak a futárnak.

Zsoltbacsi 2020.04.28. 22:42:41

@kalman13:

Rosszul tudod. Nem vagyok GLS-es, de majdnem az összes webshop nyomatékosan felhívja a figyelmet, hogy olyan helyre rendelj, ahol biztosított a csomag munkaidőben BÁRMIKOR való átvétele. A futár nyilván nem fog visszafordulni a te 1 db csomagod miatt, ha már 3 faluval arrébb jár/kerület túlvégében van.

Amúgy valószínűleg az történt, hogy azért kaptál késve értesítést, mert a rendszernek idő kell, amíg kiküldi az összes smst/emailt. Egy GLS szintű cég kiszállít egy átlagos napon 80-100 ezer csomagot, néha beletelik sajnos 1-másfél órába, míg az összes értesítés kimegy.

"Elvégre én vagyok az ügyfél és én fizetem a szállítást gondolom így jogom lenne olyan időpontban kérni a száltillást amikor nekem is jó és nem csak a futárnak. "

Rosszul gondolod. Te a futárszolgálatnak nem fizetsz semmit! Te a boltnak fizetsz, és azok a futárcégnek. Tehát a futár a webshoppal áll szerződésben, nem veled. Konkrétan a GLS (és a konkurencia is) annyit vállal szerződésben, hogy a beérkezés utáni következő munkanapon kiviszi a csomagot. Ennyit, és nem többet. A futár 8kor vitte volna a csomagodat, tehát ő a részéről elvégezte a munkáját, az már a te bajod, hogy nem voltál otthon. Még egyszer: a futár teljesítette (volna) azt, amiért a pénzt kapja, nem az ő hibájából nem jött össze a dolog!
süti beállítások módosítása