GLS tényfeltárás, avagy mégis forrón eszik a kását!!
Először is leszögezném, nem vagy újságíró riporter, hanem egy egyszerű ember, aki
bekerült ebbe a „gépezetbe”. Hogy milyen fokon? Lényegtelen, de szerintem könnyen kitalálható, hogy a kézbesítő futárok csapatát erősítem.
Hogy miért írom ezt meg? Ennek több oka van. Elsősorban talán a felháborodottság, hogy mi megszakadunk a munkában (600 forintos nettó órabér), a felső vezetés pedig milliók akaszt le.
Tavaly karácsonykor is rekord számú csomagot vittünk ki (több mint 15 ezer db-ot), s erre minden futár kapott egy szelet tortás. Ha ne mondjam, hogy a „klímatizált irodások” mit kaptak.
Másodsorban pedig azért, hogy hátha történik már valami pozitív dolog. Vagy ha nem, akkor elvegyem a kedvét azoknak, akik nagyon be szeretnének kerülni ebbe a csapatba. Mert nap mint nap hallom sokaktól, hogy de jó lenne ide bekerülni…..
Most akkor elmesélném egy napomat:
Reggel 4:45-kor kelés. 5:45 körül érkezés a depóba. Kávé, cigi, adminisztráció. 6:00-kor indul a futószalag, amit mindenki figyel és leszedi a saját csomagját. Ez kb. 50-100 csomagot jelent fejenként, ami lehet 1 db boríték is, de lehet egy 30 kg-os doboz is. Ez kb. 500-800 kg-os súly, amit kézzel mozgatunk meg.
Kb. 7-7:30 között ennek vége és jön a csomagok rögzítése. Utána ezen csomagok bepakolása az autóba. (500-800 kg újbóli megmozgatása)
8 óra: indulás a depóból. Kiszállítani ezen csomagokat. (50-100 címet jelent naponta) Az 500-800 kg harmadszori megmozgatása. (most 1500-2400 kg-nál járunk, kézi mozgatással)
Délutánra végünk. Ekkor kezdődik a csomagok begyűjtése a feladó cégektől. Ennek bármikor vége lehet, mert van olyan cég, aki 3-kor felad, de van aki csak 6-7-kor.
(amúgy sem lehet túl korán beérni, mert akkor szólnak hogy túl korán végeztél,s amúgy is a depó pakoló kapukat 16:30-kor nyitják, akkor lehet el kezdeni kipakolni)
Mire kipakolsz és megcsinálod az adminisztrációt 17 óra van. De ha ilyenkor végzel akkor szerencséd van, inkább később. Ez alsóhangon is 11 óra munka.
Teljesítmény bérbe vagyunk, kb. napi 6500-7000 ft-ot keresünk meg. (mint ahogy mondtam már 600 ft-os órabér, de van hogy 12-13 óra meló és a pénz az ugyan ennyi) De majd ezt is levezetem.
A fizetésünk úgy áll össze: ha sikeresen kézbesítünk egy címet, akkor kapunk, kapaszkodjatok meg: 100 ft-ot. Ha nincsenek otthon, vagy mégse kérik, vagy éppen nincs pénze és jöjjek vele vissza holnap, akkor 0 ft-ot. És mindegy egy hogy egy borítékot viszek ki vagy 15 db 25 kg-os dobozt. 100 Ft Amiért a főnököm 350 ft-ot zsebelt be, aki csak alvállalkozó, tehát ő egy fővállalkozótól kapja, aki már leszedte a hasznát.
Nézzünk egy konkrét példát. Feladsz egy borítékot: 1550 ft Amiből 350 ft az alvállalkozóé (azaz 250 ft az övé, 100 ft az enyém) Marad: 1200 ft, amin a GLS és a fővállalkozó osztozik.
Kinek is éri meg???
Ha felveszünk egy cégtől csomagot, akkor 80 ft-ot kapunk érte. Mindegy hogy 1 db-ot, vagy 120 db-ot, amiben lehetnek nehezek is. MINDEGY, 80 FT-OT!!!!
Az alvállalkozó pedig db után kapja pénzt!!! (75 ft/db)
Nézzünk egy napi példát: Kiindulok 60 db címmel, amiből sikeresen kézbesítek 55 db-ot.
Délután van 10 feladó cégem, akik feladnak 130 csomagot.
55 sikeres kézbesítés x 100 ft = 5500 ft
10 feladó cég x 80 ft = 800 ft Én kerestem ma: 6300 ft
20 MUNKANAPPAL SZÁMOLVA: 126.000 FT NAPI 12 ÓRÁVAL
AMI AZT JELENTI HOGY EGY 8 ÓRÁS MUNKAHELYEN: 81.000 FT
Ja igen. Míg én kerestem 6300 ft, addig a főnököm: 55x350+ 75x130= 29.000 ft
Ebböl levonod a bérem, járulékom, üzemanyag, egyéb: neki marad tisztán 10.000 ft
Napi 10.000, tisztán, adómentesen. Egy ember után. Megsúgom, egy vállalkozónak kb. 5-7 embere van. SZÁMOLD KI!!!!
Mindenért előszeretettel vonnak le pénzt. Ha pl. elfelejtesz felvenni egy címet, akkor a GLS ELNÉZÉST KÉR, tőled meg levonnak 10.000 ft.
Múltkor koszos volt az egyik autó (mert amúgy minden péntek le kell mosatni)
az alvállalkozót megbüntette a fővállalkozója 50.000 ft-ra csakúgy, ami neki zsebre ment.
Hm. Tiszta 50 ezer!!!
Mi nem vagyunk GLS alkalmazottak, tehát a GLS nem rúghat ki. Csak mondjuk azt mondja, hogy kitilt a depóból ezzel ellehetetleníti a munkát.
Vagy hallottam olyat is, hogy az alvállalkozónak mondták, hogy ki kell rúgnod, vagy te is mehetsz. Mert ugyan történt az, „kedves” nagyfőnök rendelt valamit. (és nem ide kérte a paraszt, otthonra, ahol sosincs) Csengőre nem jött ki, és állítólag nem talált értesítőt, s csak annyiba telt volna neki, hogy lejön az emeletről és átveszi a raktárban……..
Na ekkor kiadták a vállalkozónak, hogy küld e, vagy……..
Húúúú. Majd elfelejtettem még egy adatot. Ugye 1500-2400 kg-nál tartottunk kézi mozgatással. De ez még csak a kiszállítás. Befele is hozunk csomagot, az kb. 500-1500 kg között mozog. Ezt be kell egyszer pakolni, meg ki is kell. Tehát: 1000-3000 kg.
Akkor összesen, amit egy nap kézzel megmozgatunk: 2500-5500 kg. Akkor vegyünk egy átlagot: 3500 kg 3 és fél TONNA!!!!! KÉZZEL!
Összegezve: 12 óra napi munka, 600 ft-os órabér, 3,5 tonna mozgatása kézzel!!!!
Tisztelt Uraim, lehet beadni az önéletrajzokat: info@gls-hungary.com
Tudnék még sokat mesélni, apróságokat, érdekességeket, de szerintem ennyi is bőven elég, hogy mindenki megértse!
Üdvözlettel: egy futár